Artykuł archiwalny nr: 14626 z dnia 28 listopada 2018Drukuj
W czwartek, 29 listopada, w siedzibie II Oddziału ZUS w Poznaniu, przy ul. Starołęckiej 31, w godzinach 9-15 pracownicy funduszu będą wydawać karty EKUZ oraz zakładać konta w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta (ZIP).
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy z dowodem tożsamości (i ew. pełnomocnictwami do złożenia wniosku/odbioru karty w imieniu innych osób). Każdy uczeń, student lub uczestnik studiów doktoranckich zgłoszony do ubezpieczenia jako członek rodziny po ukończeniu 18 roku życia musi załączyć do wniosku kopię aktualnej legitymacji ucznia/studenta lub inną formę zaświadczenia o kontynuowaniu nauki. Wniosek o wydanie EKUZ będzie można również wypełnić na miejscu.
Przypominamy również, aby sprawdzać ważność posiadanej karty, wydanej wcześniej, zanim udamy się po nową. Często zdarza się, że osoby posiadające kartę, która ”wystarczy” nie tylko na bieżący wyjazd, ale jeszcze kilka innych, wnioskują o wydanie nowej. Ważność karty sprawdzamy w dolnym, prawym rogu. Termin ważności karty zależy od rodzaju tytułu do ubezpieczenia. Od 20 października 2018 roku wydłużył się okres ważności kart, wydawanych do tej pory na rok - do 18 miesięcy. Zmiana ta dotyczy między innymi osób zatrudnionych na umowę o pracę, prowadzących pozarolniczą i rolniczą działalność gospodarczą, pobierających rentę i innych (szczegóły w poniższym linku).
WAŻNE SZCZEGÓŁY na temat EKUZ:
http://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/zalatw-sprawe-krok-po-kroku/jak-wyrobic-karte-ekuz/
oraz ZIP:
https://zip.nfz.gov.pl/ap-portal/user/menu/open@info?view=001
Biuro Prasowe WOW NFZ
Zaloguj się do:
Ważne linki
Kontakt
WOW NFZ
61-823 Poznań
ul. Piekary 14/15
Adres do korespondencji:
60-309 Poznań
ul. Grunwaldzka 158
Epuap skrzynka:
/idx5f1v45b/SkrytkaESP
tel. centrali:
61 850 60 00
infolinia:
800 190 590
e-mail:
centrala[at]nfz-poznan.pl
[at] = @