Komunikaty dla świadczeniodawców
Artykuł archiwalny nr: 15357 z dnia 06 grudnia 2019Drukuj
Narodowy Fundusz Zdrowia wprowadza nowy sposób realizacji "Zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne".
Pacjent nie będzie musiał już odwiedzać oddziału NFZ w celu potwierdzenia "zlecenia".
Rocznie NFZ potwierdza ok. 3,5 mln takich "zleceń".
Od 1 stycznia 2020 r. zmieniają się zasady wystawiania, weryfikacji i realizacji „Zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne”. Będzie to ułatwienie dla pacjentów, a w szczególności osób z niepełnosprawnościami i osób starszych.
Na stronie Centrali NFZ (link) dostępna jest dla Świadczeniodawców wersja testowa aplikacji do wystawiania i realizacji "Zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne". Aplikacja wykorzystuje do autoryzacji konta dostępne z aplikacji oddziałowych: Portal SZOI i Portal świadczeniodawcy.
Obowiązujący obecnie proces obsługi kart i wniosków na zaopatrzenie w wyroby medyczne wymaga wizyty pacjenta w placówce macierzystego OW NFZ (a w przypadku błędnie wystawionych „zleceń” nawet kilkukrotnej) - patrz niżej "Rysunek 1".
Od przyszłego roku proces obsługi kart i wniosków na zaopatrzenie w wyroby medyczne będzie znacznie uproszczony. Pacjent już podczas wizyty np. u lekarza będzie mógł uzyskać potwierdzenie "zlecenia" z Narodowego Funduszu Zdrowia i bezpośrednio udać się do właściwego punktu (sklepu) realizującego "Zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne" - patrz niżej - "Rysunek 2".
Nowe rozwiązanie NFZ poprawi dostępność do wyrobów medycznych wydawanych na „zlecenie”, szczególnie dla pacjentów z małych miejscowości, skąd do placówek Funduszu jest daleko. Pacjent będzie mógł otrzymać od razu „zlecenie” gotowe do realizacji. Będzie miał też pewność, że „zlecenie” jest pozbawione błędów formalnych. Obecnie o ewentualnych błędach pacjent dowiaduje się najczęściej dopiero w trakcie wizyty w NFZ.
U wszystkich świadczeniodawców do dnia 31 grudnia 2019 r. "Zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne" i "Zlecenia naprawy" będą wystawiane, potwierdzane i realizowane również na dotychczasowych zasadach.
"Zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne" i "Zlecenia naprawy", które do dnia 31 grudnia 2019 r. zostały wystawione oraz wystawione i potwierdzone, będą realizowane na dotychczasowych zasadach, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia 2020 r.
Korzyści dla pacjentów od 1 stycznia:
Korzyści dla lekarzy od 1 stycznia:
źródło: Wydział Spraw Świadczeniobiorców
Zaloguj się do:
Ważne linki
Kontakt
WOW NFZ
61-823 Poznań
ul. Piekary 14/15
Adres do korespondencji:
60-309 Poznań
ul. Grunwaldzka 158
Epuap skrzynka:
/idx5f1v45b/SkrytkaESP
tel. centrali:
61 850 60 00
infolinia:
800 190 590
e-mail:
centrala[at]nfz-poznan.pl
[at] = @