Artykuł archiwalny nr: 11190 z dnia 18 marca 2015Drukuj
W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami w zakresie nazw handlowych wyrobów medycznych zgłaszanych do Załącznika nr 1 Harmonogram-zasoby do umowy w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne Wielkopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, co następuje.
Zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. 2010, Nr 107, poz. 679 z późn. zm.) istnieje obowiązek dokonywania zgłoszenia wyrobu medycznego bądź powiadomienia o takim wyrobie do Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych przed wprowadzeniem go do obrotu. Ustawa dokładnie precyzuje co winno znaleźć się w takim zgłoszeniu. Jednym z takich elementów jest podanie we wniosku nazwy handlowej wyrobu medycznego.
Biorąc powyższe pod uwagę Wielkopolski Oddział Funduszu przypomina, iż zgłaszając zmiany do umowy w zakresie asortymentu należy wskazywać we wnioskach wyłącznie nazwy handlowe wyrobów medycznych, pod którymi zostały one zarejestrowane w ww. Urzędzie.
Ponadto Wielkopolski Oddział Funduszu zobowiązuje wszystkich świadczeniodawców do dokonania ponownej weryfikacji wcześniej zgłoszonych do umowy wyrobów medycznych pod względem poprawności nazw handlowych tych wyrobów oraz zgłoszenia ewentualnych zmian w załączniku nr 1 do umowy: harmonogram-zasoby.
Magdalena Kraszewska
Dyrektor
Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego
Narodowego Funduszu Zdrowia
Zaloguj się do:
Ważne linki
Kontakt
WOW NFZ
61-823 Poznań
ul. Piekary 14/15
Adres do korespondencji:
60-309 Poznań
ul. Grunwaldzka 158
Epuap skrzynka:
/idx5f1v45b/SkrytkaESP
tel. centrali:
61 850 60 00
infolinia:
800 190 590
e-mail:
centrala[at]nfz-poznan.pl
[at] = @