Lecznictwo stacjonarne - Szpitale
Artykuł archiwalny nr: 10946 z dnia 21 października 2014Drukuj
KOMUNIKAT DLA ŚWIADCZENIODAWCÓW
W SPRAWIE SKŁADANIA WNIOSKÓW O INDYWIDUALNE ROZLICZANIE ŚWIADCZEŃ I BAZY ROZLICZEŃ INDYWIDUALNYCH – przypomnienie
Wielkopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia przypomina, że od dnia 1 kwietnia 2013 r. dla indywidualnego rozliczania świadczeń obowiązują zasady określone w zarządzeniu Nr 16/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 29 marca 2013 r. w sprawie wniosków o indywidualne rozliczenie świadczeń i Bazy Rozliczeń Indywidualnych ze zm.
Zarządzenie Nr 16/2013/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 29 marca 2013 r. ze zm. określa szczegółowe terminy oraz sposób postępowania w sprawie udzielenia zgody na indywidualne rozliczenie świadczeń przez Dyrektora oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, a także określa wzory wniosków w sprawie indywidualnego rozliczenia świadczeń w ramach umów o udzielaniu świadczeń opieki zdrowotnej, stanowiące załączniki do zarządzenia.
Świadczeniodawca występuje do Dyrektora oddziału Funduszu z odpowiednim wnioskiem, którego wzór określony został w załączniku do zarządzenia. Terminy składania wniosków określone zostały w zarządzeniach Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczących poszczególnych rodzajów świadczeń.
W przypadku, gdy takie zarządzenie nie określa terminu złożenia wniosku, świadczeniodawca może złożyć wniosek przed rozpoczęciem realizacji świadczenia, w trakcie realizacji świadczenia lub w terminie 7 dni roboczych od dnia zakończenia realizacji świadczenia. Termin złożenia wniosku liczy się od dnia wpłynięcia wniosku w formie elektronicznej i papierowej do oddziału Funduszu.
W przypadku stwierdzenia uchybienia terminu lub innych uchybień formalnych leżących po stronie świadczeniodawcy, Dyrektor oddziału Funduszu odmawia indywidualnego rozliczenia świadczeń.
W przypadku stwierdzenia braków we wniosku Dyrektor oddziału Funduszu wzywa świadczeniodawcę do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od otrzymania wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania. W przypadku braku zgody Dyrektora oddziału Funduszu na realizacje wniosku, świadczeniodawcy przysługuje wniosek o ponowne jego rozpatrzenie, w terminie 7 dni od daty otrzymania odmowy realizacji wniosku. Świadczeniodawca może wycofać wniosek na podstawie pisemnego oświadczenia. Ponowne złożenie wniosku w tej samej sprawie jest możliwe o ile zachowane zostaną powyższe terminy. Wniosek złożony po terminie zostanie odrzucony z przyczyn formalnych.
Jednocześnie WOW NFZ przypomina, że od dnia 1 listopada 2014r. będzie obowiązywał nowy wniosek stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia nr 16/2013/DSOZ Prezesa NFZ z dnia 29 marca 2013r., wprowadzony zarządzeniem nr 64/2014/DSOZ Prezesa NFZ z dnia 10 października 2014r.
Z-ca Dyrektora ds. Medycznych
Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego
Narodowego Funduszu Zdrowia
Barbara Murawska
Zaloguj się do:
Ważne linki
Kontakt
WOW NFZ
61-823 Poznań
ul. Piekary 14/15
Adres do korespondencji:
60-309 Poznań
ul. Grunwaldzka 158
Epuap skrzynka:
/idx5f1v45b/SkrytkaESP
tel. centrali:
61 850 60 00
infolinia:
800 190 590
e-mail:
centrala[at]nfz-poznan.pl
[at] = @