W jaki sposób sprawdzić błędy w raportach statystycznych? |
Wpisał Wydział Informatyki (JR) |
1. Metoda W SZOI w menu Umowy-Lista umów dla danej umowy wybieramy operację bieżące rozliczenie. Następnie na zakładce Wykaz pozycji z problemami mamy możliwość obejrzenia błędów z danej umowy. Można w tym oknie filtrować usługi po: - Okresie sprawozdawczym (od ... do ...) - Wadze problemu - tylko Błąd uniemożliwia rozliczenie usług - Problemie - bez pozycji powiązanych lub z pozycjami powiązanymi. (od kwietnia 2010r. zmienił się sposób pokazywania informacji o pozycjach powiązanych - patrz temat Dlaczego przy sprawdzaniu błędów w SZOI w menu Umowy w pozycjach powiązanych widzę jedynie podstawowe dane Świadczeniodawcy? ) W tej metodzie można sprawdzić błędy weryfikacji. Błędy importu można sprawdzić za pomocą 2 metody.
2. Metoda Przy danym raporcie statystycznym w menu Sprawozdawczość-Raporty statystyczne (medyczne) mamy możliwość pobrania raportów zwrotnych (link pobierz raport xml w kolumnie Operacje/Raporty zwrotne). Po weryfikacji raportu dostępny jest zawsze raport zwrotny (operacja pobierz raport xml) - jest to plik o rozszerzeniu *.SWZ, który służy do zaimportowania w Państwa programach rozliczeniowych. Raport ten potwierdza poprawne usługi oraz zawiera informację o błędach (importu i weryfikacji) o ile takie wystąpiły. Po zaimportowaniu do Państwa programów rozliczeniowych powinni mieć Państwo możliwość obejrzenia tych błędów w programie. Aby dowiedzieć się o sposobie prezentacji tych błędów należy zapoznać się z instrukcją Państwa programu lub skontaktować się z jego dostawcą. Za pomocą linku dane szczegółowe można sprawdzić czy w przesyłanym raporcie wystąpiły błędy importu oraz jakie raporty cząstkowe powstały z przesłanego pliku SWX i jaki mają status weryfikacji z informacją o ilości błędów. Szczegółowy opis funkcjonalności znajduje się w Instrukcji SZOI dostępnej z okna logowania. |
Artykuł ostatnio poprawiony: Czwartek, 02. Maj 2024 09:06 |