1. Metoda
W SZOI w menu Umowy-Lista umów dla danej umowy wybieramy operację bieżące rozliczenie. Następnie na zakładce Wykaz pozycji z problemami mamy możliwość obejrzenia błędów z danej umowy.
Można w tym oknie filtrować usługi po:
- Okresie sprawozdawczym (od ... do ...)
- Wadze problemu - tylko Błąd uniemożliwia rozliczenie usług
- Problemie - bez pozycji powiązanych lub z pozycjami powiązanymi.
(od kwietnia 2010r. zmienił się sposób pokazywania informacji o pozycjach powiązanych - patrz temat Dlaczego przy sprawdzaniu błędów w SZOI w menu Umowy w pozycjach powiązanych widzę jedynie podstawowe dane Świadczeniodawcy? )
W tej metodzie można sprawdzić błędy weryfikacji. Błędy importu można sprawdzić za pomocą 2 metody.
2. Metoda
Przy danym raporcie statystycznym w menu Sprawozdawczość-Raporty statystyczne (medyczne) mamy możliwość pobrania raportów zwrotnych (link pobierz raport xml w kolumnie Operacje/Raporty zwrotne).
Po weryfikacji raportu dostępny jest zawsze raport zwrotny (operacja pobierz raport xml) - jest to plik o rozszerzeniu *.SWZ, który służy do zaimportowania w Państwa programach rozliczeniowych. Raport ten potwierdza poprawne usługi oraz zawiera informację o błędach (importu i weryfikacji) o ile takie wystąpiły. Po zaimportowaniu do Państwa programów rozliczeniowych powinni mieć Państwo możliwość obejrzenia tych błędów w programie. Aby dowiedzieć się o sposobie prezentacji tych błędów należy zapoznać się z instrukcją Państwa programu lub skontaktować się z jego dostawcą.
Za pomocą linku dane szczegółowe można sprawdzić czy w przesyłanym raporcie wystąpiły błędy importu oraz jakie raporty cząstkowe powstały z przesłanego pliku SWX i jaki mają status weryfikacji z informacją o ilości błędów.
Szczegółowy opis funkcjonalności znajduje się w Instrukcji SZOI dostępnej z okna logowania.
|