Dlaczego ciągle pojawiają się raporty zwrotne do raportów statystycznych? |
|
|
Wpisał Wydział Informatyki (JR)
|
Zasada udostępniania jest następująca: - po wgraniu raportu statystycznego SWX następuje jego import i automatyczna weryfikacja, co zakończone jest udostępnieniem raportu zwrotnego (SWZ); - w późniejszym terminie WOW NFZ przeprowadza tak zwane "weryfikacje wsteczne". Związane są one z włączaniem nowych parametrów weryfikacyjnych i mogą dotyczyć okresów już rozliczonych. W chwili obecnej SZOI po takich weryfikacjach zawsze udostępnia raport zwrotny (niezależnie od tego czy zostały wykryte błędy czy nie). W przypadku pierwszej weryfikacji zawsze należy pobrać raport zwrotny (niezależnie czy zostały wykryte błędy czy nie). W przypadku gdy jest to weryfikacja wsteczna konieczne jest wczytanie tych raportów zwrotnych które zawierają błędy. Aby dowiedzieć się czy w raportach zostały wykryte błędy i w jakich miesiącach one występują należy poprzez menu Umowy --> Lista umów dla konkretnej umowy w kolumnie Operacje wybrać Bieżące rozliczenie. Tam na zakładce Wykaz produktów z problemami mamy podgląd jakie błędy występują w danej umowie (w przypadku problemów powiązanych z innymi podmiotami jest także podgląd danych tego podmiotu). Wiedząc już w jakich miesiącach mamy błędne usługi wystarczy pobrać jedynie raporty zwrotne do raportów zawierających usługi z tych miesięcy. Jeżeli na liście nie ma żadnych błędnych usług pobieranie raportów zwrotnych nie jest konieczne.
|
Artykuł ostatnio poprawiony: Wtorek, 20. Kwiecień 2010 09:14 |